ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΑΜΠΕΛΟΦΙΛΟΣΟΦΟΥΜΕ ΠΕΡΙ Π.Α.Ο.Κ., ΠΕΡΙ ΠΟΝΤΟΥ, ΠΕΡΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ , και ΠΑΝΤΩΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ που μας ΞΥΠΝΑ ΑΠΟ τον ΛΗΘΑΡΓΟ ΜΑΣ !

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 24, 2011

Ξεπουλημένε Διονύση Σαββόπουλε...Εσύ τα έφαγες, οι άλλοι να πληρώσουν?..

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 

ΤΗΣ ΔΑΝΑΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟ 

 



Πρόσφατα λάβαμε μία ανοιχτή επιστολή της τραγουδοποιού Δανάης Παναγιωτοπούλου προς τον Διονύση Σαββόπουλο. Είναι εμφανές ότι η όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων δημιουργεί αντιπαραθέσεις και εντός του καλλιτεχνικού κόσμου, κάτι απολύτως υγιές, αν όχι και απαραίτητο. Αγνοούμε τις ακριβείς δηλώσεις του Σαββόπουλου, αναδημοσιεύουμε έτσι την επιστολή της Παναγιωτοπούλου χωρίς σχόλια, με εμπιστοσύνη στην κρίση των αναγνωστών.
ηρ.οικ.
Ανοιχτή επιστολή στο Διονύση Σαββόπουλο – ή μάλλον σε αυτούς που κατά δήλωσή του τον έχουν δωροδοκήσει, και εξακολουθούν (υποθέτω εγώ) να τον δωροδοκούν.

Είναι αλήθεια ότι ο Διονύσης Σαββόπουλους βρήκε την ταυτότητά του στο ρόλο του παραμυθά. Παλιότερα κρατούσε για τον εαυτό του το ρόλο του κεντρικού ήρωα, τώρα όμως κύλησε ο τέντζερης και βρήκε αυτόν για καπάκι στο ρόλο του αφηγητή. Για να γίνει ο χρόνος καινούριος, για να γίνουμε, δηλαδή, εργατικά χρυσόψαρα. Στο πλαίσιο προώθησης των παραστάσεών που θα κάνει στο Ακροπόλ, μετά τη μεγάλη επιτυχία στο Μέγαρο Μουσικής, εμφανίστηκε ως άλλος Πάγκαλος σε πιο φιλική για το χρήστη συσκευασία για να μας πει ότι δωροδοκηθήκαμε από του πολιτικούς, και το πρόβλημα είναι ότι τα χρήματα με τα οποία όλοι δωροδοκηθήκαμε ήταν δυστυχώς δανεικά και τώρα πρέπει να τα βρούμε και να τα δώσουμε πίσω. Ωραία. Επειδή, λοιπόν, ο κύριος Σαββόπουλος γνωρίζει ότι η έννοια της συλλογικής ευθύνης ήταν ένα από τα καλύτερα εργαλεία των ναζί και δεν μπορεί να μπαίνει στο στόμα ενός καλλιτέχνη, ας ξεκινήσει το θεάρεστο και πατριωτικό του έργο βρίσκοντας και επιστρέφοντας όσα χρήματα πήρε από το Υπουργείο Αμύνης για να κάνει περιοδεία  στα στρατόπεδα και γενικά όσα χρήματα χρειάστηκε η καθεστηκυία τάξη για να τον εξαγοράσει (για να πάψει, δηλαδή, να κάνει αυτό για το οποίο ο κόσμος τον έβαλε στα σπίτια του και στην καρδιά του) και ας τα επιστρέψει στο κράτος. Επίσης, αν γνωρίζει συναδέλφους του ή άλλους που έλαβαν τέτοιου είδους πεσκέσια να τους καταγγείλει δημόσια και να τους παροτρύνει να κάνουν το ίδιο. Γιατί ως γνήσιοι Έλληνες, οι πέντε νταβατζήδες που – κατά δήλωση του Κ. Καραμανλή junior – κυβερνάνε την Ελλάδα, συνηθίζουν να χορηγούν καλλιτεχνικά δρώμενα, είναι κάτι που ενδείκνυται ως μέθοδος ξεπλύματος χρημάτων και συνειδήσεων.

Κατά τα άλλα, όταν μιλάμε για τον ανώνυμο κόσμο, η λέξη δωροδοκία είναι ευφημισμός και εν τέλει ανακριβής για να περιγράψει τον τρόπο που διοίκησε το σύστημα του ΠαΣοΚ. Η λέξη εκβιασμός ταιριάζει καλύτερα. Κοιτάζοντας τα πράγματα από την απόσταση της επόμενης μέρας που πρέπει να παραδεχτούμε ότι ξημέρωσε, η πράσινη κάρτα του κόμματος από πολύ νωρίς κατέληξε να αποτελεί δήλωση πίστης ότι ο βασιλιάς δεν είναι γυμνός – στα καθ’ ημάς ότι ο βασιλιάς εξακολουθεί να σοσιαλίζεται – υπό την απειλή μιας πανταχού παρούσας λερναίας γραφειοκρατίας ικανής και πρόθυμης να σου κόψει τα πόδια και να σε κρατήσει για κατοικίδιο.

Η ιστορία αυτού του τόπου είναι ακόμα νωπή και δεν υπάρχει εμπεριστατωμένη καταγραφή. Ερίζουμε ακόμα για το 1821, τι να πούμε για τα πιο πρόσφατα. Κυκλοφορεί, όμως, προφορικά, και στην Ελλάδα, ευτυχώς, όλοι μιλάνε.

Έχω συγκινηθεί και έχω διδαχτεί από τα τραγούδια του Διονύση Σαββόπουλου. Την επιστολή αυτή όμως, θα την κλείσω με έναν στίχο του Γιάννη Νεγρεπόντη. Δε θα περάσει ο φασισμός.
20 Φεβρουαρίου 2011


Δανάη Παναγιωτοπούλου

 ΔΑΝΑΗ ΚΕΡΔΙΣΕΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟ

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ...

Τρίτη, Φεβρουαρίου 15, 2011

Η τρελή ροδιά



Σ' αυτές τις κάτασπρες αυλές όπου φυσά ο νοτιάς
σφυρίζοντας σε θολωτές καμάρες, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που σκιρτάει στο φως σκορπίζοντας το καρποφόρο γέλιο της
με ανέμου πείσματα και ψιθυρίσματα, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που σπαρταράει με φυλλωσιές νιογέννητες τον όρθρο
ανοίγοντας όλα τα χρώματα ψηλά με ρίγος θριάμβου;

Oταν στους κάμπους που ξυπνούν τα ολόγυμνα κορίτσια
θερίζουνε με τα ξανθά τους χέρια τα τριφύλλια
γυρίζοντας τα πέρατα των ύπνων τους, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που βάζει ανύποπτη μες τα χλωρά πανέρια τους τα φώτα
που ξεχειλίζει από κελαηδισμούς τα ονοματά τους - πέστε μου
είναι η τρελή ροδιά που μάχεται τη συνεφιά του κόσμου;

Στη μέρα που απ' τη ζήλεια της στολίζεται μ' εφτά λογιώ φτερά
ζώνοντας τον αιώνιο ήλιο με χιλιάδες πρίσματα
εκτυφλωτικά, πέστε μου, είναι η τρελή ροδιά
που αρπάει μια χαίτη μ' εκατό βιτσιές στο τρέξιμο της
ποτέ θλιμένη και ποτέ γκρινιάρα - πέστε μου, είναι η τρελή ροδιά
που ξεφωνίζει την καινούργια ελπίδα που ανατέλλει;

Πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που χαιρετάει τα μάκρη
τινάζοντας ένα μαντήλι φύλλα από δροσερή φωτιά,
μια θάλασσα ετοιμόγεννη με χίλια δυο καράβια,
με κύματα που χίλιες δυο φορές κινάν και πάνε
σ' αμύριστες ακρογιαλιές - πέστε μου, είναι η τρελή ροδιά
που τρίζει τάρμενα ψηλά στο διάφανο αιθέρα;

Πανύψηλα με το γλαυκό τσαμπί που ανάβει κι' εορτάζει
αγέρωχο, γεμάτο κίνδυνο, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που σπάει με φως καταμεσίς του κόσμου τις κακοκαιριές του δαίμονα
που πέρα ως πέρα την κροκάτη απλώνει τραχηλιά της μέρας
την πολυκεντημένη από σπαρτά τραγούδια - πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που βιαστικά ξεθηλυκώνει τα μεταξωτά της μέρας;

Σε μεσοφούστανα πρωταπριλιάς και σε τζιτζίκια δεκαπενταυγούστου,
πέστε μου, αυτή που παίζει, αυτή που οργίζεται, αυτή που ξελογιάζει,
τινάζοντας απ' τη φοβέρα τα κακά μαύρα σκοτάδια της,
ξεχύνοντας στους κόρφους του ήλιου τα μεθυστικά πουλιά,
πέστε μου, αυτή που ανοίγει τα φτερά στο στήθος των πραγμάτων,
στο στήθος των βαθιών ονείρων μας, είναι η τρελή ροδιά;


Απόσπασμα από αυτό το αγαπημένο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη, "Η τρελή ροδιά" βρίσκεται μελοποιημένο από τους Χειμερινούς κολυμβητές και τραγουδισμένο από τον μοναδικό Αργύρη Μπακιρτζή και χορωδία.

Σάββατο, Φεβρουαρίου 12, 2011

Ταξιδεύοντας στην Τέχνη....

μια καταπληκτική παράσταση...μια αναζήτηση ρολου ζωής..ένα ταξίδι με τον ΠΑΟΚ...
ενάντια σε όλους τους κάφρους...κάθε χρώματος και ιδεολογίας...




Σάββατο, Φεβρουαρίου 05, 2011

Μια ζωή κάφροι και τραμπούκοι θα είστε..






"Εκρηκτική" ήταν η πρεμιέρα της θεατρικής παράστασης "Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ", αφού άγνωστοι πέταξαν βόμβες μολότοφ έξω από το θέατρο τέχνης Κάρολος Κουν!

Βόμβες μολότοφ πέταξε το βράδυ της Παρασκευής μία ομάδα περίπου είκοσι ατόμων έξω από το θέατρο τέχνης Κάρολος Κουν που στεγάζεται στην Πλάκα. Δεν πρόκειται για αγανακτισμένους θεατές, αλλά για ανεγκέφαλους οπαδούς, οι οποίοι εξέφρασαν με αυτόν τον τρόπο την αντίθεσή τους για την θεατρική παράσταση "Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ", η οποία έκανε πρεμιέρα.

Το έργο όπου πρωταγωνιστεί η Μυρτώ Αλικάκη και σκηνοθετεί ο Κωστής Καπελώνης περιγράφει την ιστορία δύο γυναικών που βρίσκονται ανάμεσα σε 2.500 οπαδούς του ΠΑΟΚ που κατεβαίνουν από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν τον αγώνα με τον Ολυμπιακό. Σκοπός του ταξιδιού για τις δύο κοπέλες η συνάντησή τους με έναν διάσημο ποπ σταρ τραγουδιστή.


Από τις εκρήξεις που σημειώθηκαν δημιουργήθηκε, όπως αναμενόταν, πανικός, χωρίς όμως να αναφερθούν τραυματίες παρά μόνο σοβαρές υλικές ζημιές, ενώ η προγραμματισμένη για τις 21:30 έναρξη του έργου αναβλήθηκε.

«Επικράτησαν άγριες καταστάσεις. Έσπασαν ό,τι έβρισκαν μπροστά τους» δήλωσε ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσιώλης, από τους βασικούς συντελεστές της παράστασης και συγγραφέας του έργου, στο οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο έχει και ο Καβαλιώτης καλλιτέχνης, τραγουδοποιός και ηθοποιός Αργύρης Μπακιρτζής.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Κωστής Καπελώνης, μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό NovaΣΠΟΡ FM για το περιστατικό: "Σωματικά είμαστε καλά, ψυχολογικά, όμως, όχι. Δεν μπορώ να καταλάβω πως κάποιοι άνθρωποι ενεργούν έτσι, επειδή στον τίτλο ενός έργου υπάρχει κάτι που δεν τους αρέσει. Η υπόθεση δεν έχει σχέση με το ποδόσφαιρο. Ήρθαν περίπου 30 οργανωμένοι με κράνη και πολεμοφόδια. Κάποιοι ανεγκέφαλοι χουλιγκάνοι. Φώναζαν "εδώ είναι Πειραιάς" και άρχισαν τις ζημιές. Ευτυχώς δεν έπιασε φωτιά το θέατρο, κάτι που θα μπορούσε να γίνει, με τις αρκετές ξύλινες κατασκευές. Δυστυχώς όταν ήρθε η αστυνομία, είχαν εξαφανιστεί. Ούτως ή άλλως, το περιστατικό κράτησε 2-3 λεπτά. Ήταν ένα οργανωμένο "ντου" και ήταν προφανές πως ήθελαν να κάνουν τις ζημιές και να φύγουν".

πηγές : cosmo.gr, in.gr και ιδία παρουσία στον χώρο της φρίκης.

Παρασκευή, Φεβρουαρίου 04, 2011

Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ !!!!




ΠAOKάρα και στο σανίδι!

ΠΑΟΚ-Ολυμπιακός και στο σανίδι και μάλιστα με διαφορά λίγων ημερών από το χθεσινό ντέρμπι Κυπέλλου. Η θεατρική παράσταση που φέρει την υπογραφή του Σταύρου Τσιώλη- με τίτλο«Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ:

Μια ιστορία του σταθμού Λαρίσης» κάνει πρεμιέρα σήμερα 4 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν» και πραγματεύεται την ιστορία δυο κοριτσιών, που ακολουθούν μια οπαδική εκδρομή φίλων του «δικέφαλου» στην Αθήνα για το εκτός έδρας παιχνίδι πρωταθλήματος της περιόδου 1998-99 με τον Ολυμπιακό!

«Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα ποδοσφαιρικό περιβάλλον, ωστόσο δεν εστιάζουμε σε αυτό» δηλώνει στο «Goal» ο σκηνοθέτης της παράστασης Κώστας Καπελώνης, για να προσθέσει σχετικά με την υπόθεση του έργου: «Το σενάριο δεν αναφέρεται 100% σε πραγματικά γεγονότα, όμως σίγουρα περιλαμβάνει βιωματικά στοιχεία και ερεθίσματα από το περιβάλλον του συγγραφέα, του Σταύρου Τσιώλη, ο οποίος τυγχάνει να είναι φίλαθλος της ΑΕΚ». Σχετικά με την υπόθεση του έργου ο κ. Καπελώνης μας εξηγεί:


«Δυο νεαρά κορίτσια με κασκόλ και σημαίες του ΠΑΟΚ κατεβαίνουν στην Αθήνα για ένα εκτός έδρας παιχνίδι με τον Ολυμπιακό, όμως κάτι τα αναγκάζει να μείνουν στον σταθμό Λαρίσης την ώρα που η υπόλοιπη παρέα συνεχίζει τη διαδρομή της, συνοδεία αστυνομίας για το γήπεδο. Τελικά αποδεικνύεται ότι η μικρότερη κοπέλα είχε ζητήσει με μια επιστολή ραντεβού με διάσημο Ελληνα ποπ τραγουδιστή και έτσι συνδύασαν αυτήν την εκδρομή προκειμένου να υλοποιήσουν την επιθυμία τους. Υπάρχει και μια τρίτη γυναίκα που εμφανίζεται στην πορεία. Υπάρχει το δραματικό αλλά και υπαρξιακό στοιχείο στην ιστορία που ξετυλίγεται με έναν όμορφο τρόπο. Ο κάθε χαρακτήρας έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες, το δικό του παρελθόν, βάζουμε και τον θεατή στη διαδικασία να ανακαλύψει σιγά σιγά αυτούς τους χαρακτήρες ώστε να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Είναι ένα τρυφερό έργο».

Η εκδρομή , ο Βαλλιάνος, οι διαμαρτυρίες

Μπορεί η ιστορία του Σταύρου Τσιώλη να μην είναι 100% αληθινή, ωστόσο είναι εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα. Τη σεζόν 1998-99 περίπου 2.500 οπαδοί του ΠΑΟΚ αποφασίζουν να σταθούν στο πλευρό της αγαπημένης τους ομάδας στο ντέρμπι του β' γύρου με τον Ολυμπιακό. Οι "ερυθρόλευκοι" προηγούνται γρήγορα στο σκορ από το 3ο λεπτό με «δράστη» τον Τζόρτζεβιτς και τον ΠΑΟΚ να διαμαρτύρεται για οφσάιντ. Ενα λεπτό αργότερα ο Ζήσης Βρύζας ισοφαρίζει σε 1-1.

Στο 68' ο Πουρσανίδης βγάζει μια μακρινή σέντρα στον Νινιάδη, ο Μιχόπουλος βγαίνει για να μαζέψει την μπάλα, ο παίκτης του Ολυμπιακού πέφτει στη μικρή περιοχή και ο διαιτητής Βαλλιάνος, αν και δεν είχε οπτική επαφή (ήταν πολλά μέτρα μακριά από τη φάση), υποδεικνύει ένα ανύπαρκτο, όπως αποδείχθηκε και από το βίντεο, πέναλτι. Για αρκετά χρόνια ο εν λόγω ρέφερι του συνδέσμου Αιτωλοακαρνανίας αποτελούσε persona non grata για τους φίλους του «δικέφαλου». Η διαδρομή των φίλων του ΠΑΟΚ σε εκείνο το παιχνίδι, από το σταθμό στο γήπεδο, έγινε παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων, δεν αποφεύχθηκαν ωστόσο ο πετροπόλεμος, οι επιθέσεις με τούβλα από οπαδούς του Ολυμπιακού, οι φθορές καταστημάτων από οπαδούς του ΠΑΟΚ στο σταθμό και τον ηλεκτρικό, ενώ είχαν γίνει και αρκετές συλλήψεις.




Ο κ. Καπελώνης συμπληρώνει σχετικά με την υπόθεση του έργου: «Οση ώρα τα κορίτσια βρίσκονται στο σταθμό υπάρχουν ανοικτές τηλεοράσεις και ραδιόφωνα από όπου ακούγεται η μετάδοση του αγώνα και αργότερα οχλαγωγία, φωνές, αντιδράσεις, διαμαρτυρίες για το αποτέλεσμα και την αδικία που υπέστη ο ΠΑΟΚ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και ο ρόλος του Αργύρη Μπακιρτζή, του Θεσσαλονικιού συμπατριώτη σας και ΠΑΟΚτσή, τραγουδιστή των ''Χειμερινών Κολυμβητών''. Θα ήθελα όμως ιδιαίτερα να σταθώ στα υπέροχα κοστούμια της παράστασης. Εξαιρετικά είναι και τα σκηνικά. Το έργο διαδραματίζεται σε ένα σιδηροδρομικό σταθμό, ωστόσο θα δείτε ότι τα σκηνικά του Νίκου Αλεξίου είναι πιο εικαστικά».

Σχετικά με το ρόλο του ποδοσφαίρου και του θεάτρου στις μέρες μας ο κ. Καπελώνης είπε: «Αποτελούν για τον κόσμο διέξοδο απ' όλα αυτά που μας βασανίζουν. Ιδιαίτερα για τον χώρο που υπηρετώ πιστεύω πως η κρίση οδηγεί τον κόσμο στην τέχνη και συχνά αποδεικνύεται πως ο κόσμος έχει ανάγκη από καλό θέατρο». Η παράσταση είναι προγραμματισμένη να ανέβει και στη Θεσσαλονίκη.

INFO

Η ταυτότητα της παράστασης

«Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ,

μια ιστορία του σταθμού Λαρίσης»

του Σταύρου Τσιώλη

Θέατρο Τέχνης (Φρυνίχου 14-Πλάκα)

Εναρξη παραστάσεων: 4 Φεβρουαρίου

Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης

Σκηνικά: Νίκος Αλεξίου

Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου

Μουσική: Αργύρης Μπακιρτζής

Φωτισμοί: Κωστής Καπελώνης

Παίζουν:

Μυρτώ Αλικάκη, Ειρήνη Στρατηγοπούλου, Λουκία Πιστιόλα

Αργύρης Μπακιρτζής, Πάρις Θωμόπουλος.

Στην περιγραφή του αγώνα ακούγεται η φωνή του Νίκου Χανιωτάκη.



Τετάρτη, Φεβρουαρίου 02, 2011

Όταν οι νταβατζήδες ζητούν...προστασία!!!!!!


Φέρτε Αστυνομία,
φέρτε στρατό,
εμείς θα τον... τον Ολυμπιακό