Τετάρτη, Νοεμβρίου 21, 2007

Η αξιοσέβαστη πόρνη





ΝΕΓΡΟΣ Σας παρακαλώ, κυρία, σας παρακαλώ.
ΛΙΖΙ Γιατί πράγμα; (τον κοιτάζει καλύτερα). Για στάσου. Εσύ δεν ήσουν στο τρένο; Τους ξέφυγες; Που έμαθες τη διεύθυνση μου;
ΝΕΓΡΟΣ Ψάχνοντας, κυρία, ψάχνοντας παντού. Σας παρακαλώ.
ΛΙΖΙ Μη μπαίνεις μέσα. Έχω κάποιον. Μα τι θέλεις; Για ποιο πράγμα με παρακαλάς; Ε; Θελεις λεφτά;
ΝΕΓΡΟΣ Όχι. Σας παρακαλώ, πέστε του πως δεν έκανα τίποτα
ΛΙΖΙ Σε ποιον;
ΝΕΓΡΟΣ Στο δικαστή. Πέστε του κυρία. Σας παρακαλώ, πέστε του.
ΛΙΖΙ Δεν πρόκειται να πω τίποτα απολύτως. Έχω αρκετές δικές μου σκοτούρες, δεν μπορώ να φορτωθώ και τις ξένες. Φύγε...
ΝΕΓΡΟΣ Το ξέρετε πως δεν έκανα τίποτα. Έκανα τίποτα;
ΛΙΖΙ Τίποτα δεν έκανες, μα δε θα πάω στο δικαστή. Οι δικαστές κι οι αστυφύλακες μου φέρνουν αναγούλα.
ΝΕΓΡΟΣ Άφησα τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου και γύριζα όλη νύχτα. Δεν μπορώ άλλο.
ΛΙΖΙ Φεύγα απ' την πόλη.
ΝΕΓΡΟΣ Φυλάνε τους σταθμούς.
ΛΙΖΙ Ποιοι φυλάνε;
ΝΕΓΡΟΣ Όλοι οι λευκοί. Δε βγήκατε σήμερα το πρωί;
ΛΙΖΙ Όχι.
ΝΕΓΡΟΣ Έχουνε πλημμυρίσει τους δρόμους. Νέοι και γέροι κουβεντιάζουνε μεταξύ τους δίχως να γνωρίζει ο ένας τον άλλον.
ΛΙΖΙ Tι πάει να πει αυτό;
ΝΕΓΡΟΣ Αυτό θα πει πως δε μου μένει παρά να στριφογυρίζω ώσπου να με πιάσουνε. Όταν οι λευκοί κουβεντιάζουν μεταξύ τους δίχως να γνωρίζονται, τότε κάποιος νέγρος πρόκειται να πεθάνει. (Σε λίγο). Πέστε πως δεν έκανα τίποτα, κυρία. Πέστε το στο δικαστή, πέστε το σ' αυτούς της εφημερίδας. Μπορεί να το δημοσιεύσουνε. Πέστε το, κυρία. Πέστε το, πέστε το...



Jean-Paul Sartre

Δεν υπάρχουν σχόλια: