Είναι δράμα να μιλάς για ζητιάνους όταν ο ίδιος είσαι όχι απλά ζητιάνος αλλά κρατικοδίαιτος ζητιάνος. Πόσο μάλλον το να είσαι και υπάλληλος ενός κρατικοδίαιτου ζητιάνου.
Μια ενδιαφέρουσα έρευνα παρουσίασε η κυριακάτικη έκδοση της Καθημερινής για την άμεση και έμμεση κρατική διαφήμιση στα ΜΜΕ. Το άρθρο ξεκινάει με μια πραγματικότητα που «αγνοούσαμε» ως τώρα γιατί ξέραμε οτι το πρόβλημα στην Ελλάδα εστιάζεται στα χρέη του ΠΑΟΚ που κάποιοι «τραμπούκοι» απαιτούν να «διαγραφούν». Λέει λοιπόν ο κος Μαντέλας
«Ενας από τους πλέον κρατικοδίαιτους τομείς της ελληνικής επιχειρηματικότητας είναι αυτός των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ). Με λεφτά που μοιράζονται αφειδώς από το ελληνικό Δημόσιο, στην πραγματικότητα χωρίς κανέναν έλεγχο, αφού τον μόνο σκοπό που εξυπηρετούν είναι της οικονομικής υποστήριξης εντύπων, προσκείμενων ή όχι στην εκάστοτε κυβερνητική παράταξη, αυτό δεν έχει και τόση σημασία.
Ετσι συντηρείται η πολιτική της πολυδιάσπασης στα ΜΜΕ, που εξυπηρετεί κάθε εκτελεστική εξουσία, η οποία, για ευνόητους λόγους, προτιμά έναν Τύπο ζημιογόνο κι άρα εξαρτώμενο οικονομικά από την ίδια, παρά έναν Τύπο οικονομικά υγιή κι άρα έτοιμο, ανά πάσα στιγμή, για πραγματική κι όχι a la carte κριτική.
Στην πραγματικότητα, η συντριπτική πλειονότητα των ΜΜΕ στην Ελλάδα σήμερα, όπως προκύπτει κι από τα οικονομικά στοιχεία που παρατίθενται παρακάτω, αποτελούν πολλές, μικρές «Ολυμπιακές Αεροπορίες». Με τις κρατικές ενισχύσεις τους, έμμεσες (χορηγίες, σπόνσορινγκ) κι άμεσες (καταχωρίσεις, «πληρωμένα»), τους αρνητικούς τους ισολογισμούς (όσα από αυτά δηλαδή εκδίδουν ισολογισμούς, στους οποίους εξαιρετικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα «ψιλά γράμματα» των ορκωτών λογιστών, με τη μορφή «παρατηρήσεων»), τους απλήρωτους λογαριασμούς (τηλεφώνων, ηλεκτρικού ρεύματος), τις φορολογικές παραβάσεις (αφού οι ελεγκτικοί μηχανισμοί μπαίνουν στα λογιστήρια ακόμη κι ως κομιστές «μηνυμάτων») κ.λπ., κ.λπ.»
Συμβαίνουν τέτοια πράγματα στην Ελλάδα;
Το νεοελληνικό κρατίδιο σύμφωνα με τα στοιχεία το 10μηνο του 2007 έδωσε, είτε άμεσα είτε έμμεσα 37.199.420 (και ολογράφως τριάντα επτά εκατομμύρια, εκατόν ενενήντα εννέα χιλιάδες τετρακόσια είκοσι ευρώ ΜΟΝΟΝ) στις εφημερίδες.
Σύμφωνα με την καθημερινή, μέσα σε διάστημα τριών ετών (2000-2002) τα διαφημιστικά έσοδα των εφημερίδων υποχώρησαν κατά 50 εκ ευρώ και η φθίνουσα πορεία συνεχίζεται. Αντιλαμβανόμαστε όλοι, πόσο σημαντική είναι η κρατική διαφήμιση για τον έντυπο κυρίως τύπο. Το ακόμη χειρότερο είναι το πόσο ευάλωτη είναι η δημοσιογραφική γραμμή, όταν είναι χρηματοδοτούμενη ουσιαστικά από συγκεκριμένα κέντρα και παράκεντρα δημόσια, και υπερκομματικά.
Η έρευνα καταπιάνεται και με τους ισολογισμούς των ΜΜΕ που αν δεν υπήρχε το δούναι και λαβείν με το κράτος ειναι σίγουρο ότι αν όχι όλα τότε πολλά από αυτά θα μας είχαν αφήσει χρόνους και θα είχαν περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Επι της ουσίας μελετώντας τα έσοδα τα οποία έχουν όμιλοι εκδοτικοί που έχουν κατά κόρον κατηγορήσει τον ΠΑΟΚ ως ζητιάνο, παρατηρούμε ότι η goalnews για παράδειγμα πήρε από κρατική διαφήμιση ως τώρα για το 2007 ένα κονδύλι της τάξης των €103,330. Επιπλέον η ΠΗΓΑΣΟΣ εκδοτική έχει πάρει ακόμη για το Έθνος της Κυριακής €1,174,255, για το Έθνος το καθημερινό €983,534 και για την ΗΜΕΡΗΣΙΑ €781,455. Ένα σύνολο δηλαδή μέσω τριών εντύπων από τα δεκάδες που εκδίδει περί τα €3,042,574. Δεν είναι και άσχημα... για μη ...κρατικοδίαιτη επιχείρηση με συνολικό πελατολόγιο 100,000 ανθρώπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου